سرخط خبرها

قهرمانان احتمالی لیگ‌های اروپا

  • کد خبر: ۱۶۳۷۲۱
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
قهرمانان احتمالی لیگ‌های اروپا
بارسلونا و فاینورد این هفته به ناپولی می‌پیوندند؟

با نزدیک‌شدن به پایان رقابت‌های لیگ‌های اروپایی، این هفته‌ها رقابت بین مدعیان از همیشه داغ‌تر است و به‌جز ناپولی که شش هفته پیش از پایان فصل، قهرمانی‌اش در ایتالیا را قطعی کرده است، در پنج لیگ دیگر هنوز ماجرای رسیدن به جام ادامه دارد. در بعضی لیگ‌ها مانند اسپانیا و هلند، بارسا و فاینورد جام را از همین حالا در دستانشان می‌بینند، اما در برخی لیگ‌های دیگر مانند بوندس‌لیگا و لیگ‌برتر انگلیس رقابت قهرمانی داغ‌تر از همیشه دنبال می‌شود.

لالیگا در چنگ بارسا

شاگردان ژاوی هرناندز فاصله زیادی تا به‌دست‌آوردن بیست‌وهفتمین قهرمانی این تیم در لیگ اسپانیا ندارند. آن‌ها برای قهرمانی فقط به سه امتیاز در پنج بازی باقی‌مانده‌شان نیاز دارند. آبی‌اناری‌ها این فصل در خط دفاع عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته‌اند و این عملکرد یکی از دلایل اصلی قهرمانی پیش روی آن‌هاست. بارسلونا تا اینجای کار فقط یازده گل در ۳۳ بازی دریافت کرده است و ترشتگن کار سختی برای شکستن رکورد بیشترین کلین‌شیت یک فصل لالیگا ندارد.

قهرمانی پی‌اس‌جی در لیگ بی‌رقیب

شاگردان کریستف گالتیه این فصل بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته‌اند و مهم‌تر از آن رقیب جدی برای قهرمانی بر سر راه خود نمی‌بینند. پاری‌سن‌ژرمن از دوازده امتیاز باقی‌مانده فقط به نیمی از آن برای قطعی‌کردن قهرمانی‌اش نیازمند است و با این اوصاف، نهمین قهرمانی پاریس در یازده سال گذشته به‌زودی به موزه افتخارات این باشگاه منتقل خواهد شد. عملکرد درخشان مثلث خط حمله این تیم عامل اصلی این قهرمانی به حساب می‌آید. در رأس آن‌ها لیونل مسی با پانزده گل و پانزده پاس گل بهترین بازیکن تیمش بوده است. پس از او کیلیان امباپه با ۲۴ گل بهترین گل‌زن تیمش به حساب می‌آید و درنهایت نیمار جونیور هم با سیزده گل و یازده پاس گل خوب عمل کرده است.

رقابت بی‌رحمانه در لیگ جزیره

شاید انگلستان در این میان ناعادلانه‌ترین قهرمانی را پیش رو داشته باشد. آرسنال میکل آرتتا از ابتدای فصل با نتایج بسیار خوب و درخشانش همه را به قهرمانی دوباره این تیم پس از نوزده سال امیدوار کرد، اما حالا با لغزش چندهفته‌ای خود، صدر جدول را با یک بازی بیشتر و یک امتیاز کمتر به سیتی واگذار کرده است. شاگردان پپ گواردیولا که در این فصل سودای سه‌گانه را در سر می‌پرورانند، از دوازده امتیاز باقی‌مانده، حداکثر به هشت امتیاز برای قهرمانی نیاز دارند و همچنان کار راحتی برای قطعی‌کردن قهرمانی نخواهند داشت و در صورت ازدست‌دادن امتیاز، آرسنال بخت دوباره‌ای به آن‌ها نخواهد داد.

دورتموند، امیدوار به سرقت تاج و تخت

شاید کمترکسی باور کند که در میان شش لیگ معتبر اروپایی، بوندس‌لیگای آلمان بالاترین سطح رقابت و حساسیت را داشته باشد. در دهه گذشته، بایرن‌مونیخ از هفته‌ها پیش از پایان لیگ، قهرمانی‌اش را مسجل می‌کرد و مدت‌ها بود که خود را این‌گونه در رقابت قهرمانی با دورتموند نمی‌دید، اما حاشیه‌ها و مشکلات بایرن و عملکرد خوب دورتموند در این فصل باعث شده است که رقابت قهرمانی بین این دو تیم بسیار جدی‌تر از همیشه باشد.

تا اینجا بایرن با یک امتیاز بیشتر نسبت به دورتموند در صدر جدول رقابت‌ها قرار گرفته است و برای قهرمانی از ۹ امتیاز موجود احتمالا به همه آن نیاز پیدا خواهد کرد. این فصل در بایرن دیگر خبری از نام‌های بزرگ سابق در صدر جدول گل‌زنان و پاسور‌های این تیم نیست و جمال موسیالا، بازیکن آینده‌دار این تیم، با یازده گل و ۹ پاس منجر به گل، در هر دو عنوان صدرنشین است.

۲ امتیاز؛ فاصله یاران جهانبخش تا قهرمانی

در سال ۲۰۱۷ تیم فاینورد توانست پس از هجده سال از آخرین قهرمانی‌اش، پانزدهمین‌بار جام قهرمانی هلند را بالای سر ببرد و به نظر می‌رسد قهرمانی شانزدهم این تیم فاصله کمی با آن‌ها دارد. فاینورد برای این قهرمانی به دو امتیاز از سه بازی باقی‌مانده‌اش نیاز دارد. این تیم با مربی جوان و آینده‌دارش، آرنه اسلوت، عملکرد بسیار خوبی داشته و قاطعانه در صدر جدول قرار گرفته است.

در میان بازیکنان گل‌زن این تیم که همگی جوان و آینده‌دار هستند، مسن‌ترین بازیکن علیرضا جهانبخش بیست‌ونه‌ساله قرار دارد که با پنج گل، ششمین گل‌زن برتر تیمش است. در صدر جدول گل‌زنان فاینورد، سانتیاگو خیمنز بیست‌ودوساله قرار گرفته که تا اینجای فصل چهارده گل به ثمر رسانده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->